Pages

Kawan-kawan

Thursday, 16 May 2013

TERKINI- HARGA MINYAK NAIK - HADIAH KERAJAAN BN KPD RAKYAT SETELAH BENTUK KERAJAAN.

Setelah memenangi PRU 13 dan membentuk kerajaan baru untuk penggal ini, Najib dan barisan kabinet baru yang dibentuk olehnya diharap dapat menjadi satu pasukan mantap untuk terus berkhidmat kepada rakyat dan seluruh umat manusia di Malaysia.

Dengan mengemukakan muka baru dan lama, kita sebagai rakyat Malaysia sangat mengharapkan agar barisan Kabinet Baru yang diistiharkan semalam mampu membawa perubahan kepada taraf kehidupan dan meningkatkan kesejahteraan rakyat.

Kabinet kerajaan yang dibentuk ini, merupakan gambaran penghargaan Najib dan BN kepada sokongan rakyat terhadap mandat oleh rakyat kepada kerajaan, terutamanya kepada masyarakat Sabah dan Sarawak yang sangat membantu BN dlm pru lepas. Lantikan kepada ahli Parlimen dari Sabah dan Sarawak adalah petanda bahawa Najib merupakan seorang PM yang berterima kasih serta menusia yang pandai mengenang budi.

Kepada kaum-kaum lain, perlu diingat bahwa orang melayu sangat berpegang kepada janji, dan pastinya janji wajib ditepati. Saya yakin bahawa, bukan semua kaum Cina menentang dan menjadi pembelot dalam PRU lepas, tetapi, sebahagian mereka telah berbuat demikian, akhirnya terbukti bahawa mereka belot kepada kerajaan.

Kita sangat berharap, bahawa semangat Perpaduan Kaum ini bukan sahaja ditunjukkan oleh org Melayu atau kaum minoriti lain, tetapi kita masih berharap bahawa kaum Cina mula sedar bahawa mereka tidak akan aman jika Tanah Melayu ini bertuankan selain Melayu.

Barisan Kabinet baru ini adalah hadiah PM kepada kesetiaan dan jasa rakyat Malaysia.
Pasal harga minyak naik tu, memang naik... Tapi bukan di Malaysia, ianya di Papua New Guine...
Muahaaaaaa!!!!!
Nak tgk harga minyak naik, boleh lihat di www.pasberuk.blogspot.com
Tahniah Semua.


14 comments :

  1. HARGA BARANG2 KEPERLUAN AKAN TETAP NAIK TAPI BUKAN OLIH KERAJAAN.TAPI AKAN DINAIKAN OLIH PENIAGA2 CINA DAP.MEREKA SENGAJA BERBUUAT DEMIKIAN UNTUK MENCABAR DAN INGIN MELIHAT APA YANG BOLIH KERAJAAN LAKUKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. asalkan minyak lintah turun.....

      Delete
    2. kahkah aku sokong..minyak lintah x turun mampos ko najib

      Delete
  2. saya sebagai perniaga barang runcit salesman mata sepet bagi tau munkin bulan depan barang naik

    ReplyDelete
  3. tkpa kita ada saluran Kedai Rakyat 1 Malaysia. Najib xkn bodoh biar Cina sabotaj dia.. sbb tu dia dh prepare dgn KR1M dan TUKAR. Lagipun Mydinn ada. Insya Allah jgn risau lah. Allah Taala Maha Pemberi rezeki bukan takut dgn Cina Harbi!

    ReplyDelete
  4. Jangan berurusniaga dengan MATA SEPET... kerajaan tak naik pun harga barang, mereke saja nak naik... golongan ini adalah oportunist ... bukan kita tak tahu.

    ReplyDelete
  5. Bukan cina saja yg pandai berniaga.......BUY MALAYS 1st....CINA klu bolih jangan......langsung

    ReplyDelete
  6. HINDARI KEDAI CINA SEBAGAIMANA KITA MENGHINDARI RESTORANYA.

    ReplyDelete
  7. Setuju, HINDARI KEDAI SEPET SEPERTI KITA HINDARI BABI

    ReplyDelete
  8. sesekali pb wat lawak...tekezut akuhh :)

    ReplyDelete
  9. Amboi terer bab anti cina.....wakil2 dan barua Umno yg anti negeri rizab melayu terbesar, cakap hidup Melayu....dalam kelab bincang dgn cina, naik genting berjudi dgn vincent tan, robert kuok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal bincang dgn Vincent Kuok pa lancau tak pernah dengar pulak tapi kes 3000 hektar hasil rampas tanah rakyat jelata "sedekah" Cina dua ekor tu apa cerita?? Dah selesai ka belum? Senyap je?!!

      Delete
  10. Nilah mslh penyokong Umno. Pasal kerja gelap pemimpin mereka sendiri xtahu.....hangpa duk puji umno yg hangpa xkenal, xusul periksa...dah kenyang balun, baru dok cari satu kampung (kampung ja pun, cari oversea xda duit) pemimpin hang cabut lari...melayu,melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betoi tu, belum lagi duk cerita tang pemimpin parti mana ntah yang duk tebar spenda putih saiz guni beras lepas kongkek dgn perempuan simpanan. Yang sekoq lagi tengahari balun Chinadoll, petang duk jadi imam solat asar baekk punya. Apa? perjuang Islam?!!! Islam kepala hotak hang lah!!

      Delete

AMIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...