Pages

Kawan-kawan

Saturday, 26 January 2013

WAJAH-WAJAH ANWAR IBRAHIM DIMAKAN SUMPAH - TIADA LAGI 'NUR' DI WAJAH MU




Mungkin kita semua masih ingat bahawa Anwar Ibrahim yg pernah dilepaskan tetapi tidak dibebaskan oleh mahkamah setelah beliau berjaya membuktikan kepada mahkamah bahawa beliau tidak bersalah meliwat pembantu peribadinya Saiful Bukhari Azlan.

Namun begitu, masih ingatkah kita bahwa mahkamah tidak menolak bahawa perkara liwat itu berlaku. Kita menerima bahawa Anwar boleh melarikan diri dari mahkamah dunia, tetapi mahkamah Allah beliau perlu berhadapan.

Dalam masa yang sama, bagi membuktikan tuduhan terhadap Anwar itu benar, maka Saiful telah bersumpah laknat sebagai seorang muslim yang merasakan bertanggungjawab dan insaf diatas kesalahan sebelumnya. Aku lebih hormat saiful, kerana beliau berani berkata benar walaupun pahit untuk berbuat demikian, apatah lagi bersumpah yg disaksikan oleh ayah sendiri.

Natijahnya, kita sendiri boleh melihat bahawa Anwar Ibrahim dari sehari ke sehari tidak putus-putus menerima aib dari perbuatannya. Dari raut wajahnya, kita sendiri sebagai org Islam dan manusia normal, boleh melihat kesukaran dan kesempitan jiwa Anwar ini.

"Wajah Anwar sudah hilang Nur.... " itulah kata-kata seorang kawan aku setelah melihat gambar2 yg tidak diedit ini. Kita semua, sama-samalah berdoa agar kita tidak dilaknat oleh Allah swt didunia dan akhirat. Amin.....


























15 comments :

  1. geli la aku tgk muka peliwat ni......

    ReplyDelete
  2. Anu_war ...jika sudah tertulis yang kamu tidak ada bahagian untok menjadi PM Malaysia, baik hentikan usaha itu. Bertaubat lah dari sekarang. Cermin lah diri sendiri dan renungi lah soalan2 berikut:
    1. Sudah kah kIta menunaikan tanggong jawab sebagai sa orang muslim yang sebenar.
    2. Tanggong jawab sebagai sa orang suami dan bapa kapada setiap anak2 dalam keluarga.
    3. Tanggong jawab sebagai pemimpin parti politik.
    Rasa nya semua soalan2 tersebut belum dapat tunaikan dengan berkesan.
    Bagaimana ingin menjadi *pemimpin yang lebeh besar lagi berat*.
    Berani kah berdiri di mahkamah Allah.nanti...sedangkan di mahkamah dunia ...sa2 orang itu cuba sedaya upaya untok mengelakkan nya.
    Sedangkan tanggong jawab se bagai kapala keluarga sendiri belum tahu lepas, ini kan pula tanggong jawab sebagai pemimpin sesuatu negara.

    >>>> SAMA2 LAH KITA RENUNGI NYA<<<<

    ReplyDelete
  3. anwar hensem zaman muda nya, ramai yang terpikat, dah makin tua tentu bertukar wajahnya, tapi dengan menipu nya dan doa doa orang ramai minta kebenaran dari allah,,, itu lah wajah wajah nya, aku tak tau tapi tengok muka dia di atas, dah hilang seri,,,.anwar, sudah sudah lah, umno tak salah, bn tak salah, ynag salah org org macam ko dulu semasa dalam umno,..you tau kan..

    ReplyDelete
  4. Aku tak nampak pon mana2 ulama PAS ada Nur Islam, sebab MENIPU Dan menyokong ketua yg mengkafirkan saudara seagama.

    Mereka MENIPU bukan tipu aku mu, tapi BERJUTA orang, yg masih kanak2, yg remaja, yg dewasa, yg tua dan yg dah mati pun ramai.

    Pernahkah mereka mohon maaf atau sedar???? TIDAK

    HAL BABI(Brother Anuar bin Ibrahim)- Kenapa tak saman???
    Wan Azizah bersumpahlah bahawa KOTE Anuar tidak bengkok!!!!

    ReplyDelete
  5. sory la brader u cakap tak selupa bikin.. sapa mau ikut lu

    ReplyDelete
  6. ... mengapa tidak disiarkan sekali wajahnya semasa bersama si Cina Doll. Mungkin ianya agak lebih memberahikan ...

    ReplyDelete
  7. Abu Hurairah melaporkan, Saya dengar Rasulullah S.A.W. menerangkan,
    "Sesiapa yang menuduh hambanya berzina, pada hari kiamat nanti hukuman hudud dijalankan kepadanya, kecuali orang yang dituduh itu memang bersalah seperti yang dikatakannya."
    (Direkodkan oleh Bukhari dan Muslim).

    Sebagaimana yang dinyatakan dalam hadis diatas, sekiranya anda 'benar-benar yakin tanpa sebarang keraguan' tentang pertuduhan zina terhadap seseorang,teruskanlah.Anda akan terlepas dari Hukuman Hudud di Padang Mahsyar kelak,kerana kebenaran dari pertuduhan anda.
    Namun,jika apa yang anda yakini adalah salah,maka bersiap sedialah untuk diadili dengan Hukuman Hudud yang menanti di akhirat kelak.
    Pendek kata,sekiranya yakin-teruskanlah usaha anda & jika sebaliknya....fikir-fikirkanlah.

    ReplyDelete
  8. Anonymous 28 january 00.43

    Rukun Iman kita percaya kepada kitab kitab (al quran), so kalau saiful berani sumpah pakai al quran, sumpah pakai nama allah, aku sebagai orang islam percaya kepada sumpah saiful kerana aku percaya kepada allah dan al quran, sebab rukun iman kata percaya kepada allah... percaya kepada al quran.

    ReplyDelete
  9. sejak bila pencacai umnoco tau bab2 nur diwajah
    sesorang ni?
    tuan guru jib dan hjh ros ke yg bagi kuliah ni?
    lawakkk.
    Buatlah fitnah..pastu makan lah engkorang wahai pencacai umnoco hasil dari rezeki haram yg korang duk amal selama ni.
    semoga Tuhan tunjukkan jalan yg benar pada kalian agar menjadi pengajaran pada yang lain...Aminnn

    ReplyDelete
  10. Aku rasa korang patut bertaubat. minta maaf pada orang yg kamu fitnah. Kesian kat korang... jangan jadi orang yg menzalimi dirinya sendiri dan sesungguhnya Allah itu tidak zalim pada hambanya mcm kita.
    Korang ni tak takut dosa ke? Fitnah tu satu hal.
    jika orang percaya pada apa yg kamu finah tu dah 2 hal. sedangkn aku yakin korang tau hakikat sebenar....
    tapi dek kerna upah korang gadaikan maruah manusia islam kalian.
    Berubahlah...aku tau ada lagi sisi2 mulia kat diri korang hasil didikan ketika kecil oleh mak bapak korang..
    Berubahlah.. jika korang benci PKR ke..Nuar ke..Nik Jis ke..PasPus ke itu hak korang..tp jgnla korang duk fitnah...hari2..berterusan..takut2 bala Allah menimpa.
    Kerosakan dibumi ni manusia juga puncanya. Jangan plak korang yg jadi perintisnya...

    ReplyDelete
  11. Setuju 100% dengan Anon 2013.

    "Mahkamah dunia aje tak berani, cuba elak elak, apalagi mahkamah ALLAH"

    Cuma orang macam ini memang tidak takut Tuhan, mungkin juga tak percaya adanya Tuhan kerana itu berani lakukan perbuatan yang dilaknat oleh ALLAH. Dia ingat bila mati habis kisah. Tidak percaya adanya hari pembalasan Kalau ada iman, bila dah terlanjur mesti takut dan insaf. ALLAH dah tutup hatinya disebabkan dosa yang terlalu banyak dilakukan, dia tu bukan jahil, dia tahu ugama. Mungkin ugama diguna hanya untuk kepentingan politik sebab itu ALLAH tutup hatinya. ALLAH MAHA MENGETAHU. ALLAH TIDAK LIHAT ZAHIR KITA TAPI HATI KITA.

    ReplyDelete
  12. Sudah2 la pencacai aljuburi, pas pis pus perosak bangsa, agama dan negara..sedar2la, bertaubat la..perjuangan bernafsukan taksub pada selain dari Allah swt..kepada pork nik najis, anwar pembohong dan kuncu2nye..akan hanya membawa kepada kehancuran saje, untuk anda, anakbini anda, keturunan anda, bangsa anda..agama anda(agama boleh dipolitikkan?..nauzubillah..)Xsemua orang suke berpolitik..ape lagi politik songsang..ade jugak orang xtido malam memikirkan nak membangunkan negara..sedar la dari bermimpi..jom kita bangsa melayu bersatu...wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah2 la pencacai jibby ..penyembah humno perosak agama penjual negara..taubat la.perjuangan penuh nafsu..dok tayang video ja yg tau..taksub dgn humno keris kontot..
      jibby dan kuncu2 samseng humno ..akan hanya mmbawa kpd kehancuran saje...untuk anda, anakbini anda, keturunan anda, bangsa anda..agama anda..Xsemua orang suke berpolitik..ape lagi politik songsang..ade jugak orang xtido malam memikirkan nak membangunkan negara..sedar la dari bermimpi..jom membangun bersama islam..ini kalilah..insyaAllah..

      Delete
  13. lepas ni buh plak gambar si mat sabu beruk tu admint...

    ReplyDelete
  14. takutnya tgk muka dia.... ganas semacam...

    ReplyDelete

AMIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...