Pages

Kawan-kawan

Friday, 11 January 2013

LIVE UPDATED - PDRM: PERHIMPUNAN SAMSIDAR 2012



REFRESH UTK TERKINI. - LIVE PDRM

SEKITAR ""PERHIMPINAN SAMSIDAR 2012 #KL112"

1.08 - sembahyang zuhur dule weh... PUAK YG BERHIMPUN NI X SEMBAHYANG KO?? LEBIH BAIK BUAT SEMBAHYANG JEMAAH. KITA TGK DEMO NI BILA DIORANG SEMBAHYANG ZUHUR DAN ASAR!




#KL112 #HKR112 1210- Peserta perhimpunan sedang membanjiri Stadium Merdeka



#KL112 #HKR112 1205- Para peserta perhimpunan mula berasak masuk ke dalam stadium melalui pintu 2 Stadium Merdeka.



#KL112 #HKR112 1240: Anggota PDRM sentiasa berada di kawasan laluan peserta untuk mengawal keadaan di Jalan Sultan




PAK SEDARA AKU NI TERIMA BR1M, BUAT BELI BENDERA

12.45 - #KL112 #HKR112 1215: Anggota PDRM di Dataran Merdeka diberikan taklimat tugas untuk mengawal keselamatan semasa.



#KL112 #HKR112 1200: KLCC- Peserta mula berarak ke Stadium Merdeka yang didahului oleh Unit Amal dan barisan kepimpinan.


#KL112 #HKR112 1200: Keadaan di Little India, Brickfields.


MAMAT NI DAPAT BANTUAN DARI JAB. KEBAJIKAN, TAPI JADI HANJING JUGAK!!!


12.00TGH- SABAHAN PUN ADA


KANAK2 YG BAKAL DIJADIKAN PERISAI MANUSIA
TAK ADA OTAK PUNYA BAPAK!!!!!! BODO!!!!
#KL112 #HKR112 1150: Kanak-kanak dibawa menyertai perhimpunan.


11.55 - LUAR STADIUM AKA KANDANG ZOO UTK BERUK2 PERHIMPUNAN!


11.50 - MAHASISWA PELAMPAU PUN ADA.


Mengapa perlu ini semua wahai bangsa Melayu???Sedarlah kamu semua telah di PERBODOHKAN DAP !!!


#KL112 #HKR: 1141: KLCC- Ucapan wakil peserta sebelum berarak ke Stadium Merdeka.


PANTAI DALAM 11.45


11.45PG


UCAPAN PROVOKASI TELAH BERMULA


11.40PG
#KL112 #HKR112 1128: Keadaan semasa di Masjid Negara




11.30PG - BENDERA KLATE PUN ADO... PALAT SUNGGUH



11.30 PAGI - KLCC







#KL112 #HKR112 1115: Peserta berkumpul di hadapan LRT Masjid Jamek
#KL112 #HKR112 1115: Peserta berkumpul di hadapan LRT Masjid Jamek




#KL112 #HKR112 1115: Sebahagian peserta yang berkumpul di Petaling Street

R yang membuat tuntutan tiada asas undang-undang untuk kelantan diberikan royalti minyak dan sudah kalah pun saman di Mahkamah peringkat Mahkamah Rayuan [baca SINI di mana Kelantan hanya dapat leave tapi keputsan semua dah kalah] berdemo menuntut di KLCC semalam bersempena Himpunan 121.


11.05 - MASJID NEGARA


KOMEN PENGANTAR:
perhimpunan bantah kalimah Allah korang x buat besar besaran. yang pasal nie korang buat pulak demo. yang hak hak tudung labuh nie, apa pasal waktu isu isu kalimah Allah korang tak bangkit bangkang sana sini. persatuan mahasiswa islam um, kenapa tak tunjuk bangkang penggunaan kalimah Allah. x fahamlah, semua kerana politik. BN pun bukan bagus sangat jugak, banyak gak kelemahan. tapi kalau dah gini, aku x ada pilihan undi BN jugaklah PRU nanti. tlglah BN jgn lagi main kroni, habiskan duit rakyat pada jalan yg tidak sepatutnya. saya yakin BN blh menang, kalau ikhlas nk berubah. akhirnya keamananlah paling penting. aku tiada pilihan...

Kumpulan dari UM ini akan berjalan kaki sejauh 6 kilometer ke Stadium Merdeka; sementara difahamkan Nuruh Izah menaiki kenderaan mengiringi kumpulan ini.


#KL112 #HKR112 1050: Gelagat peserta di hadapan Jalan Raja.
























































UNDANG-UNDANG DAN ANDA #KL112: Tanggungjawab Peserta

Peruntukan Sek 7 Akta Perhimpunan Aman 2012 (APA) (Akta 736), menggariskan tanggungjawab peserta yang menghadiri perhimpunan seperti berikut:


1. Mengelakkan daripada menggendalikan atau... menghalang mana-mana perhimpunan

2. Tidak berkelakuan secara menyakitkan hati atau menggunakan kata kesat terhadap mana-mana individu.

3. Tidak melakukan apa-apa perbuatan atau mengeluarkan kernyataan yang berbaur hasutan, bermusuhan dan mengganggu ketenangan orang awam.

4. Mematuhi semua undang-undang bertulis .

5. Tidak menyebabkan kerosakan kepada harta.

6. Mematuhi arahan yang diberikan oleh polis, penganjur , orang yang dilantik oleh penganjur untuk bertanggungjawab bagi mengendalikan perhimpunan dengan teratur.






















15 comments :

  1. bodohnye la diorg ni... nk jd kan malaysia ni mcm singapore n syiria ke agaknye.. elok2 aman mcm ni.. bersyukur la.. adoiii

    ReplyDelete
  2. kate nak himpun.. kenapa ada berarak?? nak rentas kl plak tu.. dude.. gua nak gi dating douh.. pukimak la korang ni.. sial ko taw tak.. anak haram ahhhh

    ReplyDelete
  3. bodoh piang punya penbangkang, elok2 aman nk buat onar pulak,semoga allah selamatkn malaysia tanah airku dr pembangkasng

    ReplyDelete
  4. Memang bodoh semuanya...

    ReplyDelete
  5. Masaalah....ramai juga orang Islam di negara ini yang tidak tahu bersyukur diatas keamanan yg telah kita nikmati selama ini... hanya disebabkan berlainan fahaman sanggup menjaja negara sendiri demi untuk memuaskan golongan ahli politik yg tertentu...Tanpa berfikir lebih jauh apa akan berlaku selepas ini.... saya rasa jika org Islam sendiri terus menerus begini maka Islam it akan dihina oleh musuhnya...yg mana mereka memang menunggu keadaan spt in...wasalam

    ReplyDelete
  6. Aduh...kesian aku korang...da terhantuk baru nk sedar...da terlambat...Ada bawa anak...klu pg masjid sembahyang xpe la gak...pandai2 korang la...Besok klu diorg memerintah ko tgk la...diorg wat kt mcm anjing....percaya...

    ReplyDelete
  7. melayu bodoh tahap gaban, jadi barua anwar dan barua dap

    ReplyDelete
  8. sumer nak menegakkan batang anuar

    ReplyDelete
  9. melayu ramai dari pantai timur..bangsa lain ramai dari klang valley, ipoh, singapork, melaka dan seremban

    ReplyDelete
  10. BN mampu kumpul 2 juta belia dengan aktiviti berfaedah seperti sukan dan peluang pekerjaan.

    FuckatooN hanya mampu kumpul <100K komunis,gay,lesbian,yahudi,ejen China untuk acara jalan2 ganggu jalanan. Yg.berlabel islam plak ,mereka adalah sebenarnya puak2 Khawarij. Detail:

    http://www.youtube.com/watch?v=W4KtmXMukVk

    gen2felda

    ReplyDelete
  11. orang yang waras tidak akan membenarkan puak-puak seperti ini memerintah negara Malaysia...

    ReplyDelete
  12. Pk Lah @ Samdol tersenyum melihat ..dia happy sebab itu bukan madalah dia ! Itu madalah Najib ..kau nak sangat jadi PM rasakan..tp seba. Mula nya dia lah punya kayu...semuanya nak di ubah..Kalu nama dia jadi calon PRU13 betul betul sura rajyat Najib tak dengar lansung..

    ReplyDelete
  13. Marilah kita berdoa supaya umat Islam di negara ini bersatu hati dan jangan mudah diperbodohkan oleh musuh Islam. Pada penyokong PAS muhasabhlah diri. Islam dinilai berdasarkan perbuatan bkn sekadar retorik. BN juga perlu memunasabah diri, kerana sbg kerajaan byk kelemahan yang masih perli diperbaiki.

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum...

    kbetulan plak jmpe blog ni. pe2 pn ak sokong PAS sbb PAS nk tegakkan islam ni msia ni. parti lain yg ak tau skit2 cuma nk tegakkan bangsa masing2, utk tukar dasar, mcm2 lg r. cmne pn islam prioriti ak. kalo org cina/ india/ mat saleh yg pimpin msia ni pn ak x kisah asalkn dia ISLAM. ak dh x pcaya kt BN sbb dh 50 thn perintah msia ni, org makin lama makin jahil dari islam. majlis2 maksiat makin menjadi2. rogol, arak, judi makin berleluasa. sbb jd cmni? sbb pemimpin pn x jaga islam btul2. baik pemimpin2 yg niat dia nk jaga islam kt negara ni, bru keamanan, kemajuan diberkati Allah. xde faedahnye kalo nk pentingkn bangsa sgt... bangsa bkn nye syarat nk msuk syurga nnt.

    ReplyDelete
  15. bro...klau pas sahaja xper lg.. tp bile dah brsekongkol dgn dap, yg penuh dgn muslihat dan anti islam.. aku trpaksa undi umno, aku takut orang melayu hilang hak di tanah air sendiri, aku xnak malaysia jd macam singapore, melayu terus dipijak dan x boleh mentadbir serta memiliki "hak"

    ReplyDelete

AMIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...