Pages

Kawan-kawan

Tuesday, 18 December 2012

TERKINI - PERGADUHAN GENG INDIA, BIARKAN PIHAK BERKUASA JALANKAN TANGGUNGJAWAB MEREKA. BAWA BERTENANG!


Kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & Melayu Islam kita yang ditetak dengan parang , dibelasah dengan kayu besbol dan di campak ke dalam longkang sehingga membabitkan orang-orang yang tiada kaitan bermula di Paya Nahu seterusnya melarat ke Tmn Ria Jaya.. apabila motosikal di bakar di depan masjid , seterusnya melarat ke Tmn Keladi & terkini jam 3 petang tadi di Bandar Sg Lalang , Sg Petani Kedah ..

Mangsa Melayu dari anggota Melayu Islam kita dari PDRM pula yang dibelasah habis habisan kerana cuba menggari salah seorang daripada anggota kumpulan kongsi geng 35 mereka ya
ng terlalu bertindak agresif.Sekarang di Sg Petani,Kedah sudah penuh dengan polis & FRU serta roadblock .. ugutan menyerang orang Islam ketika berjemaah di Masjid , bakar masjid & Surau serta mangsa dari Orang Islam yang di campak ke dalam longkang setelah di belasah dengan parang & kayu besbol mengundang kemarahan.


Orang2 Islam di situ..perintah darurat dikeluarkan oleh PDRM & FRU .. harap semua pejuang-pejuang 30 dalam mood "Stanby" kerana apa2 sahaja boleh berlaku..buat masa sekarang biarkan pihak polis & Fru jalankan tugas mereka kerana keadaan memang dah terlalu tegang...kita cuba elakkan rusuhan kaum kerana dikhuatiri akan membabitkan pihak-pihak yang tiada kaitan & merbahayakan nyawa orang2 Melayu Islam kita di situ sendiri dari kaum wanita & kanak-kanak dan bimbang merebaknya rusuhan kaum ini ke kawasan lain...

Yang penting dinasihatkan kita sentiasa bersatu,mood stanby & jangan terlalu bertindak membabi buta..tetapi lebih kepada langkah berjaga-jaga ,BERSEDIA & BERSATU seandainya perkara yang tidak diingini berlaku..umat Islam dinasihatkan berwaspada & jangan bertindak mengikut emosi.. /// ( Sumber Maklumat : Ayahanda-Ayahanda Sg Petani , Kedah )

Jangan panik...biarkan pihak berkuasa jalankan tugas mereka

Maklumat terbaru!!! Keadaan sudah pulih seperti sedia kala. Di harap semua bertenang.

*** Mohon mereka yang mengetahui maklumat lanjut mengenai hal ini memberi komen dibawah demi perkongsian bersama ***

33 comments :

  1. Dgr citer dr melayu bet race dgn india dgn jumlah yg agak byk... n then india kalah dan jd gaduh.. india tu pula geng 35 ape ntah.. tu jela puncanye.. 2 2 pun salah.. tp yg india tu nak bakar masjid apahal??

    ReplyDelete
  2. tak ada kerja lain ke dia orang ni, asik nak cari hal nak gaduh je....tolong lah semua kaum mahukan keamanan......jgn lah dok buat perkara yg tak datangkan faedah tu!!!

    ReplyDelete
  3. india kan ada sikap melammpau utk jd pelampau sbb itu india x pernah tenang, olh sbb itu jgn buat kira dgn geng india ni sbb kapala hontak depa selalu dikuasai todi

    ReplyDelete
  4. dey macha apa kecoh2?

    ReplyDelete
  5. sentiasa mawas dirilah melayu

    ReplyDelete
  6. Kaco kalau perkara kecil dibesar-besarkan :(
    Jom Singgah, Citra Nukilan Sekadar Perkongsian" AKU ANAK PAHANG "

    ReplyDelete
  7. Apa nk jd dgn geng india taik kucing ni. Dia org x takut klu pelampau islam bakar kuil depa sebab depa sendiri x smyg. Haha

    ReplyDelete
  8. tggu panji dikibar..sedia berjuang bila2 masa..takbir 3x...///...

    ReplyDelete
  9. merbah desa sgt18 December 2012 07:16

    macamana melayu nak bersatu disebabkan perbezaan idologi politik.melayu sama melayu pun bergaduh sesama sendiri.contohnya digombak selangor.

    ReplyDelete
  10. kalau nak gaduh pun sebab isu kalah race aku xmau join la..biaq pi melayu ka india ka mati...kalau sebab dia nak bakaq masjid akulah akan berada di saf paling depan...

    ReplyDelete
  11. Apa pon..yang bersalah perlu menerima hukuman...macam ni perangai ..nak minta kerakyatan????

    ReplyDelete
  12. harap mulai hari ini kita pakat2 boikot makan kedai2 berkaitan india ke mamak ke.boikot roti canai semua dan boikot beli suratkhabar dari kedai2 india.. bila berduit sikit jadi naik lemak melampau2..ni padah melayu sama melayu bergaduh rebut kuasa.rakyat kecik2 jadi mangsa,kena tetak bagai..yang menteri ke apa dok rilek je

    ReplyDelete
  13. NI smua salah ... kita x bleh salah kan puak ...
    x kire puak melayu or puak india or apa2 puak lain
    smua ni dari diri sendiri .. fikirlah kita ni 1 rakyat 1 kaum duduk dlm negeri sama2 .. so jaga la sama2 ... x dak faedah gaduh2...

    islam ajar kita bersabar .. bukan bermusuhan ..

    ReplyDelete
  14. Kalau india protest dia mcm ni....

    Sendiri protest...sendiri cari pasal...sendiri susa!

    http://www.youtube.com/watch?v=V87pFGwsiE4

    ReplyDelete
  15. yg bdk kena tetak bkn mat rempit. awat p tetak??

    ReplyDelete
  16. Budak yg kena tetak tu takde kaitan dgn pergaduhan tu pon, puak2 keling paria tu le yg over, budak tu baru abis practice menda lain, tup-tup keling2 tu nampak budak melayu terus kejar nak tetak.. bayangkan kalau buday yg kena tetak tu adik korang?

    ada komen yg nak boikot kedai mamak kat atas... bangang pe? mamak tu lain keling pariah lain,

    ReplyDelete
  17. klu raso-2 dah bersedia nak berbalik kepada tahun '69...buek kerap-2 sikit....pastu baru korang ada akaiiii...kawe poh dok nunggu tu...nak raso balik...sobab dok dongar crito org tua mano best kan?..tak kira geng 1001 mace ko, klu doh back to the future...'69...baru korang tahu setakat dan di mana kedudukan korang kat bumi Malaysia nie....geramnyaa aku..

    ReplyDelete
  18. AMACAM KALAU YG KENA KELUARGA KORANG???!!!ADA SAPA2 BOLE TLG JAWAPKAN???

    ReplyDelete
  19. Jika Mereka Bakar Masjid..kita tak boleh biarkan ini menghina Islam..dan DYMM...so POLIS mesti berusaha keras dan tambah anggota buat tangkapan besar besaran untuk mengenal pasti dan memberkas puak pelampau ini.saya percaya tidak semua Hindu suka kapada pelampau..

    ReplyDelete
  20. kalo yg kena tu family aq mmg itu time jgak aq cari KELING lahanat tu then aq skola kn die ckup2.. biaq p la 35 ka 36 'keling' ka.. biaq depa berpijak di bumi yg nyata dan biaq depa tau langit tu tinggi ka rendah.. br depa tau nk hormat kita.. la ni kita bg muka dia naik p kpala lepas tu dia pijak2 kpala kita. P jahanam sume keling kt malaysia ni. aq ni mmg RASIS dengan bangsa yg selain dr bangsa MELAYU TERCINTA. kalo ade sape2 xpuas ati kalo aq ni rasis.. p mampuih sama hang la.. yg penting bangsa MELAYU aq terbela..///

    ReplyDelete
  21. provokasi ni!!!
    budak2 baru nk naik gadoh....!!

    ReplyDelete
  22. takpe kjp lg aku anta 1 batalion aku trun tembak sume keling2 tu..bru dyorg ade akal..

    ReplyDelete
  23. melayu pandai sembang kasi bimbang je.. berani bila ramai.. menyalak dalam semak.. cakap besar depan kawan2.. tapi, apa pun tak boleh..

    ReplyDelete
  24. TENTERA FISSABILILLAH SEDIA MEMPERTAHANKAN HAK ORANG MELAYU ISLAM DI MALAYSIA INI..KALAU KAUM INDIA TAKNAK DIHAPUSKAN DI BUMI ISLAM NIE,TOLONG UNDUR DIRI DAN SEDAR DIRI YANG ANDA KAUM YG MENUMPANG DI TANAH MELAYU..!!!

    ReplyDelete
  25. berita ni ambil dari mana sumbernye,confirm 100% betul ke..?mana pegi mat rempit yg berlumba dgn india tu,xkn lari kot..budak yg kena serang tu buat ape kat situ,geng mat rempit ke ape..?

    ReplyDelete
  26. Indian estate dgn parang mereka..terlalu byk lihat film bollywood..bosan aku lihat indian estate ini..

    ReplyDelete
  27. pergaduhan perbalahan perkelahian antara budak2 india dan budak2 melayu d sg petani memeng dah jadi lumrahhhhhh.............
    tanya lah cikgu2 sekolah, tanya la budak2 sekolah,
    buat apa nak rahsia kan.............
    cerita dan bagi tau perkara sebenarrrrrr.......
    salah nya ..... melayu lah punca nya mengajar org2 india memaki pemimpin2 melayuuuu, ajar derhaka pada raja2 melayu, ajar benda2 yg pelik2...........
    akhirnya jadi begini, siapa yg jadi mangsa.......

    ReplyDelete
  28. Saya tinggal di Taman Ria, Sungai Petani. Berita in bohong semata-mata. Mat rempit bergaduh sesama mereka. Tak ada kena mengena dengan orang lain. Bohong semata-mata.

    ReplyDelete
  29. Hahahahah....org melayu ni hebang aje lebih tapi penakut.....hahahahahah.......ckp x serupa bikin...nampak keling mabuk aje dah tkt....ni ada hati nak gi pukul org...woi dlm mimpi blh lah

    ReplyDelete
  30. Bodoh Cari Gaduh21 March 2013 01:59

    HEY! SAPA SAPA YANG KUAT HEBAT NAK BERGADUH MAI SINI LAWAN DENGAN AKU! AKU CABAR SESIAPA SAJA! LAWAN AKU MINUM TEH TARIKKKK MAMAK! Aku belanja semua pun tak pe.

    ReplyDelete
  31. . Argentina. Memang pendidkan di negara berkenaan percuma dan terbuka kepada sesiapa sahaja. Tetapi, terdapat banyak kos tersembunyi di negara berkeaan seperti pelajar harus membayar kos pengakutan dan pelbagai kos-kos lain yang mengarut. Pemberian biasiswa di negara berkenaan yang tidak sama rata sebenarnya telah mengabaikan golongan yang berpendidikan rendah untuk masuk ke dalam universiti. 9 daripada 10 pelajar yang memasuki universiti di Argentina datang daripada golongan kaya.

    2. Negara dunia ketiga seperti Sri Lanka dan Mauritius mengamalkan pendidikan percuma?

    Sebelum nak bercakap mengenai Sri Lanka, fahamkan dulu sistem pendidikan mereka. Hanya 10 peratus sahaja mereka yang layak memasuki university, selebihnya akan terpiggir. Inilah harganya yang perlu dibayar. Mengenai soal Mauritius, hanya orang bodoh sahaja yang membandingkan Malaysia dengan Mauritius. 1,286,340 merupakan jumlah rakyat di sana. Negara mereka pula kecil dan pengajian swasta cuma menjalankan kelas pada hari minggu sahaja memandangkan jumlah pelajar di sana sangat kecil. Jadi, buat apa nak bandingkan epal dengan durian? Sangat tidak adil bukan?

    3. Brazil. Ya, pendidikan mereka percuma, tetapi, nah, ambil ni:

    "Brazil is known for charging a high tax burden from its citizens and companies established. We will provide an overview of the most common taxes in Brazil, dividing them into Federal, State and Municipal taxes." Rujuk link pada komen saya dibawah.

    " Everyday taxes in Brazil: IPVA, IPTU and IPTR!"

    4. Bandingkan dengan negara kaya pula? Berapa kerat negara kaya yang ada sistem pendidikan percuma? Denmark? Kadar cukai di negara berkenaan merupakan yang paling tinggi di dunia. Kita perlu bayar untuk sesuatu yang percuma.

    5. Turki? Sistem pendidikan negara kita tak ubah macam negara mereka.Turki hanya menawarkan pendidikan percuma pada peringkat sekolah rendah dan menengah daripada gred 1 sehinggalah 12. Serupa dengan negara kita, pendidikan percuma di Malaysia ditawarkan daripada darjah satu sehinggalah ke tingkatan 6 sebenarnya. Dan Malaysia hanya mengenakan 10% bayaran untuk pendidikan tertiaty (universiti, kolej) dengan 90% disubsidi kerajaan.

    6. Finland? Saya dah cakap, jangan buat perbandingan epal dan durian. Kita buat sedikit analisis pasal negara Finland. Finland mempunyai 169, 000 orang pelajar dan Malaysia mempunyai 508,256 pelajar yang belajar di IPTA (IPTA sahaja, tidak termasuk IPTS lagi). Malaysia sebenarnya memberikan subsidi sebanyak 95 % daripada yuran pengajian sebenar di IPTA. Pelajar hanya membayar 5 % sahaja. Cukai pendapatan di Finland mencecah 50 peratus ke atas manakala Malaysia hanyalah mencecah 26 peratus maksimun. Dan, kenapa tergamak kalian bandingkan epal dan durian?

    Negara-negara yang dibangkitkan oleh Bawini sebenarnya kaya dengan inflasi. Ambil contoh Argentina sudah cukup. 38 peratus inflasi untuk 2 tahun kebelakangan ini. Barang naik sikit kat Malaysia pun dah bising, dan hanya kerana pendidikan percuma, apakah sudah bersedia rakyat Malaysia untuk menghadapi cukai yang tinggi?

    ReplyDelete
  32. sukahatikukauade...2 May 2013 16:10

    ini semua poyossss..........

    ReplyDelete
  33. pekida poyo

    ReplyDelete

AMIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...