Pages

Kawan-kawan

Sunday, 18 December 2011

ROSAK SUSU KERANA SETITIK NILA YANG BERACUN

MAHASISWA TIDAK AKAN BERANI MEMBERONTAK MEMBUTA TULI JIKA TIADA PENGHASUT.

Kes menurunkan bendera Presiden UMNO di PWTC adalah satu perbuatan provokasi yang tidak boleh di maafkan. Aku yakin, sesiapa sahaja yang terkena seperti ini akan melompat marah, tak kiralah samada penyokong kerajaan atau pembangkang.

Persoalan di sini, kenapa Mahasiswa boleh bertindak sebegitu berani manjadi pejuang Kamikaze kononnya untuk bertindak bagi pihak pembangkang. Jika di lihat kehadiran bersama dalam demo tersebut, jelas bahawa Mahasiswa tidak keseorangan.

Mereka dibantu dan diiringi oleh Pengarah Strategik PKR, Tian Chua dlm demo tersebut. Yakinlah bahawa demo tersebut di rancang secara rapi dalam mengumpul semangat mereka menjelang 9 Januari, tarikh keramat kepada ANWAR IBRAHIM.

Masihkah ingat peristiwa REFORMASI dulu? Siapa yang menjadi sasaran utama dalam insiden insiden demonstrasi? Tidakkah mahasiswa yg di peralatkan oleh mereka, kenapa?

Pastinya darah muda dan keghairahan yg memuncak dalam diri Mahasiswa digunakan dan di manfaat sebaiknya oleh pembangkang. Jangan lupa, bahawa pada pemikiran mereka telah ditanam bahawa TIDAK POPULAR JIKA MENYOKONG KERAJAAN.

Tapi seperkara yg perlu di ketahui, mereka semua adalah kumpulan yg di jaga dan di latih oleh pembangkang, tanpa pengetahuan ibubapa mereka. Provokasi, lakonan mati, insiden di pukul, berteriak umpama di belasah teruk, itu adalah antara kemahiran yang dilatih ke atas mereka.

Sebab itulah, mereka sanggup berbuat apa sahaja, malah sanggup menjadi barisan benteng ANWAR IBRAHIM jika di serbu polis.

Kepada Mahasiswa, aku nak berpesan. Janganlah ulangi kesilapan aku dulu. Terkasima dengan kupiah, jubah, dan kebolehan memberikan khutbah, itu semua hanya pakaian untuk survival dalam politik. Halusi satu persatu apa yg di perjuangkan dengan apa tindakan yang telah di buat. Jangan suatu masa, korang akan menjadi setitik nila yg merosakkan maruah susu yang di bina dengan baik oleh ibubapa korang.

Pb: Tepuk dada, tanya iman kita.

72 comments :

  1. mahasiswa ni pun cerdik... kenapa cakap reformasi je? tu kuliah2 agama.. orang muda geng kiter tu.. tak sebut ke? ulama2 dekat ngan org muda.. menambahkan pengetahuan di dalamn agama.. nk kata mangsa sasaran jugak ke? lolz

    ReplyDelete
  2. dia bukan mahasiswa yang cemerlang akademik...
    tapi cemerlang berdemonstarasi...
    cemerlang jadi tunggangan orang kafir...
    cemerlang merosakkan keharmonian rakyat malaysia..

    ReplyDelete
  3. apa punya budak-budak la ni... haram jadah.. muka dh mcm areil peter pan... dia tuntut bebas dr cengkaman politik.. nak bebas bersuara.. haram jadah yg pegi ikut politik pembangkang tu.. tak ke kena kongkong dan diperkudakan pembangkang.. apa punya bangang la bdk2 U skang ni.. tu la.. patutnya bodoh mintak diajar.. bkn mintak di perbodoh2kan...

    ReplyDelete
  4. dan anak kowg yg ckp kt atas nie akan jd cmnie gak...jgn dok kata kt owg len tgk diri 2 jgk...nk jd barua owg pown...jgn la smpai nk kta kt mahasiswa plak...tmbh owg johor 2....bajet bgus sgt la...duk kata kt budak muda2...igt owg tua xsame kew...???

    ReplyDelete
  5. asl delete bro tkut kew...???

    ReplyDelete
  6. keudukan kamu dah tergugat ingat lah whoi budah setan bin iblis. Negara kita skrg aman kalau kamu rasa diri kamu hebat pi kat afghan dan iraq dan buat hal kat sana dan sudah tentu kubur kamu dan berumput.jadi fikir yg semasa mak dan ayah kamu berasmara atas katil dan sdg memproses utk keluarkan kamu kedunia ini,ianya dlm aman dan damai dlm kepimpinan kjaan BN bknya PKR,PAS maupun DAP.

    ReplyDelete
  7. bodoh haram jadah owg johor!!! hang ingat baguih sgt la dok ugut2 nk pukui nk ludah2 org tu??? HARAM JADAH punya pencacai UMNGOK!!! dok melalak mcm anjing, mcm samseng, dok takbir tp pakai rantai bini tunjuk tetek apa citaaa ni ??? aku xmau SAMSENG yg perintah malaysia....

    ReplyDelete
  8. sape samseng lembab? yg samseng ni yg wat demo mcm keturuann ko.. ko jgn main negeri bodoh.. bak sini profile ko.. nak gak tgok sape ko? ckp je x guna lah bodo... ko kaki jubur leh ar.. ko x suka pemerintah ko g lah kenya sokong persatuan singa2 kat sana.. bodoh punya org!!!!

    ReplyDelete
  9. MOHON TUAN LINKAN BLOG SY KE BLOG TUAN
    http://medantempurkedah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Budak U pengkhianat bangsa dan agama.

    ReplyDelete
  11. Hua!hua!hua! Mulut kalau dahbau lonkang tu cakap apa pun dah tak nak dengar! Hoi bendera tu bapak aku yg jahit lahhhh! Senang2 jer ko turunka, nasib baik budak muda melayu kalau cina dah kena penggal dah!!!!!

    ReplyDelete
  12. ala... aku ckp direct.. kowang terasa kan? so betul la.. kowang bdk2 U ni perkudakan... takpe.. aku pun mls nak gaduh.. sbb aku pun bkn budak U.. cuma bdk Z je.. betul la owg kata.. budak2 U ni.. belajar sampai U je.. tak sama mcm owg2 yg tak masuk U ni.. sbb dowang belajar sampai Z..

    ReplyDelete
  13. Bebudak U ni cakap je lebih, tapi tak berani bakar Masjid Jamek macam mahasiswa 1998 dulu...

    ReplyDelete
  14. ini semua plan si Nuar ni...9 jan menentukan hidup atau mati dia..yg budak2 ni pun bodoh tahap keldai ikut aje..si Nuar dok umpan duitla tu..bnyk duit sungguh si Nuar ni

    ReplyDelete
  15. Saya cadangkan pihak yg berwajib berkas dan tangkap budak2 hingusan ni. Jgn cakap banyak, terus hantar dia org ke afghanistan atau iraq.

    biarkan dia org rase makna susah, biarkan dia org tahu ape makne kebebasan dan biar dia org tahu betape untungnya selama ini dia org hidup kat malaysia. kalau dah menyokong Bapak An.. Bin Ibrahim (BABI) perangai pun mcm babi. Tak tahu bersyukur. menyondol membabi bute. dpt habuan sikit, ikut je ape yg org suruh. pelajar u, tapi otak bubuh kat bontot. ni sah2 GPA/CGPA pun parat bontot jugak...

    Saya ulang lagi, pi hantar je dia org ni ke palestin. baru dia org tahu makne sebenar penindasan dan tertindas. biar dia org tekencing teberak dlm seluar sbb takut. silap2 mampus kat sane, lagi baik. kat sini pun x gune, menghabiskan boreh je...

    ReplyDelete
  16. Cerita yang sebenar ialah kejadian tersebut oleh mahasiswa disebabkan oleh pencacai2 Anwar Ibrahim. Anwar gunakan orangnya dengan tujuan mencetuskan huru hara besar besaran untuk dapatkan simpati kes liwatnya dan PRU13 nanti. Kita akan lihat nanti kejadian demo, fitnah dll dan rakyat akan kena tipu permainan Anwar dan pencacainya!

    ReplyDelete
  17. Wahai mahasiswa bangsa ku berhenti lah kamu sekelian DIPERKUDAKAN oleh manusia yang dengki kepada pemimpin yang kini di terajui oleh ORANG ISLAM.Kamu kini sedang diketawakan oleh kuam kaum lain. SEDARLAH SEDARLAH wahai kaum aku (MELAYU)

    ReplyDelete
  18. ala... kalau setakat student UPSI ni bukannya pandai pun .... kalau pandai, diorg tak masuk UPSI .... UPSI ni utk org yg takde pilihan lain, pastu pasal nak masuk U jugak, amik je la UPSI ni .... so, sebenarnya mamat tu bukan la golongan bijak pandai pun ......

    ReplyDelete
  19. Mohon Link Tuan,
    http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. makan pun mak bapak bg...nasib lah gay jamban ni hidup dibawah pemerintahan BN..ada berlambak IPTS..ada PTPTN lg...kalau hidup zaman 70an- 80an jadi mat kilang jer standard budak IPTS ni. x dapat U jer masa tu ke kilang lah jwbnya...Sebab tu budak dulu yg SPM baguis pun x dpt masuk U, terlalu terhad.dpt kat aku aku terojah dgn kayu besball bontot dia ni.

    ReplyDelete
  21. OWG johor, mama carie;;;

    aku tenguk muka bebudak yg buat demo tu semuanya benih tak guna pon. BANGSAT, SESAT DAN BODOH PON.

    TAK PANDAI MANA, TULAH SEBAB JADI KUDA KAYU PIHAK PEMBANGKANG. SUKA NEGARA HURU HARA.

    ReplyDelete
  22. mata hati mereka ni butak

    ReplyDelete
  23. itulah sebab perempuan 75% penuntut universiti sekarang sebab si lelaki asyik dengan benda-benda yang tiada sangkutan dengan pelajaran..pelajaran pun cicir masuk u pun sebab kerajaan umno.bn tolong maklomlah keputusan pun nyawa-nyawa ikan cukup makan saja..dapat masuk u lupa diri dan mengigit tangan yang memberi. tapi tang konco anwar yang memberi upah mereka berdemonstrasi tak digigit pula...hidup mahasiswi.

    ReplyDelete
  24. pejuang pintar
    itu kan baudak-budak sekoalah.Apanak kita gaduh-gaduhkan sangat.Budak-budak tu belum habis belajar pun. Kerja buda-budak memanglah macam tu.Baru tamat SPM lah katakan.Sebenarnya mereka rasa hebat sangat.Hakikatnya SPM pun cukaup makan.Sebab itu kerajaan tolong terima masuk U,kalau takada kerajaan macam yang ada sekarang ni kome layak layak kerja bendang aje he,he ,he

    ReplyDelete
  25. diorg ni bodoh2 yg CGPA setakat cukup2 makan je..dah tak boleh tapau bab akademik, cara jalan glamer lain ngan buat demo mcm ni..untung2 jd glamer bleh la jd salah sorg icon mahasiswa konon..

    aku cadangkan, suma2 yg ditangkap ni suma jgn lucutkan status mahasiswa mereka, tp wartakan kepada umum tahap pencapaian akademik mereka, siarkan biar rakyat tahu..

    ReplyDelete
  26. Kumpulan demonstrator cam ni sebenarnya tak layak digelar mahasiswa. Dan tak layak juga jadi warga universiti. Apa taknya... cerdik tak leh diikut, bodoh tak leh diajar. Kekadang teringat sendiri - kenapalah banyak sgt Melayu jadi ahli demonstrasi dan bukan bangsa lain?

    ReplyDelete
  27. Inilah melayu2 KELDAI tunggangan PAKATAN RAKYAT.muda2 dah diajar bersikap BIADAP.dah dewasa nnti mcm mana agaknya.melayu2 mcm nie layak digelar BANGSAT!!HARAMJADAH!!duduk selesa kat malaysia semuanya jasa UMNO/BN,dulu masa kecik pun sekolah kat sekolah kerajaan,last2 kerajaan jugak yg diorang tentang.melayu2 BABI

    ReplyDelete
  28. penat je perabih duit blaja...

    ReplyDelete
  29. sial punya budak, melalak kat kl sentral hari tuh budak nih le kot, tak ramai dlm 15 org jer.

    ptuihhh... gilo babi le budok2 ni, negara dah aman ko nak rosakkan buat pe?

    ReplyDelete
  30. kesian pulak aku tengok kat budak bangang bongok ni. dia kan nak cari glemer, alih alih kena hamun. ni spesis angan-angan dan mengigau. konon dia bakal pemimpin, dia akan di pilih, semua rakyat akan suka kat dia. otak singkat, dia tak tau masih ramai yang sayang kerajaan.

    ReplyDelete
  31. masuk u tapi pemikiran mcm kuda kayu..bodoh..tak sedar diri diperlembukan oleh pakatan haramjadah..
    belajar dulu sampai lulus ni belajar pun tak habis lagi ada hati nak perbetulkan pemimpin..anak siapa la kurang ajar ni?..

    ReplyDelete
  32. budak2 U ni PANDAI TAK SEMESTINYA CERDIK...

    duit belanja pun mak bapak bagi.. dah dpt belajar sekarang ni pun kerajaan bantu tp nak tunjuk hero tamil plak...

    nak bebas??? sebenarnya otak dan minda kauorg tu yg dah terkurung dgn falsafah songsang...
    budak U konon tp otak lembap dan bingai mcm budak mentah.. senang dicucuk hidung mcm lembu diperbodoh2kan... mcm ni ke budak U.. memalukan

    ikut cakap cina yg nak merosakan org melayu... kenapa kauorg tak tanya pada cina tu, budak2 U bangsa cina dan india kenapa tak ikut....
    jawapnya budak U bangsa cina dan india adalah mahasiswa yg jauh lebih baik dan matang, mereka belajar utk memajukan bangsa masing2...
    tp budak2 U bangsa "melayu" yg terlibat saja.. adalah perosak bangsa dan negara

    standart budak2 U melayu yg terlibat, adalah macam SAMPAH BERULAT

    ReplyDelete
  33. saya sebagai student upsi sangat malu dengan perangai dia..sy selalu terserempak dengan dia kat kampus,,kedai makan..awak handsome adam adli..baik jadi model ke ape ke..peace..

    ReplyDelete
  34. spender pn mak bapak belikan... ada hati nak berdemonstrasi.... balajo dulu dik.... mak bapak bembangting tulang 4 kerat hantar korang g blajar... korang ada pikir x hal tu.... kalo korang di bayar dgn biasiswa, duit tu duit rakyat... kalo nak berdemstrasi cuba pikir skit disebabkan anda masuk universiti, berapa orang yang betul2 nak menuntut ilmu x dapat blajar??... budak skrg bkn macam budak dulu2.. budak dulu2 ( zaman mak bapak korang) diorang merasa hidup dalam zaman yang korang smpi skrg x pernah rasa....

    ReplyDelete
  35. mana pakar forensik..check sarung kunyit mamat ni...entah2 dah kena toron dgn al_jubori...buat malu mak bapak jer? heran aku Al-jubori semua cari mamat2 gay jamban muda2 jer..bg lah kencing lurus dulu...baru bg taik lurus..hehehehehehehe

    ReplyDelete
  36. Akhirnya kita meliha keluarnya generasi bengang. Ni mesti mak bapak dia masa nak 'buat' mereka time bendera merah ni. Tu fasal otak separuh masak tu. Mak bapak dia teruja sangat.

    ReplyDelete
  37. Salam

    Saya seorang guru dan sangat malu melihat bakal guru begini. Jangan cemari kerjaya mulia seorang pendidik. Jika tidak setuju, gunalah PRU nanti. Bukan itu sebaiknya anak muda??

    ReplyDelete
  38. memalukan bangsa & negara! kita pun marah dgn pemimpin2 pembangkang yg kadang2 bersikap mcm petualang menghina negara sendiri di merata dunia tp tidakla kita tergamak nak letakkan gambar mrk di kaki..tu kurang hajar, perangai berok namanya!

    semoga Allah SWT membuka mata hati pljr2 U ni utk menerima QADA & QADAR Allah Ta'ala...
    pemimpin pr yg kamu jdkan idola tu sebenarnya pencetus BUDAYA SONGSANG! tak mungkin nwar akan jadi PM krn perangainya yg tersangat buruk tu!

    ReplyDelete
  39. MAHASEWEL MELAYU ANAK HARAMJADAH, PENJILAT CELAKA NAJIS BABI ANU WAR.

    DUIT BELAJAR PUN BUKAN DUIT MAKBAPAK, MEMANG MANUSIA CELAKA TAK SEDAR DIRI.

    MANA LAIN2 KAUM? KENAPA TAK NAMPAK BUAT DEMO?

    DIA PANDAI, MAHASEWEL MELAYU ANAK HARAMJADAH SAH BANGGANG.

    ReplyDelete
  40. Bahaya budak ni kalau ngajar kat sekolah...naya budak2 sekolah.... temuduga dia nak jadi cikgu nanti gerenti fail....

    ReplyDelete
  41. Ada kaki ke yg boleh posting result CGPA mangkuk hayun nih selama dia dok belajar tuh...

    ReplyDelete
  42. dashyat juga politik skrg ni

    ReplyDelete
  43. mahasiswa baru nak bersuara kamu dah kabut... tak kuat mana rupanya kamu semua ni...

    kecoh... siswa siswa tu nak buat benda level dia... dan masa dia... ape nak gomo bodoh kecoh!... nampak sgt kecut

    ReplyDelete
  44. ini bukan budaya kita..balik le kepangkal jalan.. bertaubatlah.. taubat nasuha .. belajar je le..masuk u pun kena support spenderpun duit ptptn
    insaf le jaga diri baik baik dik ...bang long nak jumpa

    ReplyDelete
  45. lets face it, people cannot take your bullshit anymore and students are revolting.

    Remember tianenmen square?

    Watch it UMNO.... the end is near:)

    Papagomo, you better watch your ischiorectal fossa. i hear it'll be filled in prison for false reporting like Utusan :)

    ReplyDelete
  46. his cgpa is 3.6

    Saiful was 2.4 and he expected a scholarship. Wahai UMNO supporters, at least be gracious in defeat

    ReplyDelete
  47. cpga dia 2.5 aje.

    ReplyDelete
  48. Sudah la budak2 U skrg.. Aku bukak business sendiri dalam bidang kejuruteraan. Asal aku bukak interview aja susah aku hendak jumpa budak2 U melayu yang berkebolehan dalam bidang kejuruteraan. Mcm hampeh. Gaya ada stylo, bila soal asas teknikal saja hancur.. Majoriti la.. bukan semua.. sedikit sahaja yang bagus dan dapat membantu syarikat aku bersama maju. Yang aku dok tgk2 stylo ala2 aktif kampus politik ni.. rentikanlah... korang menyemak atas bumi dan menghabiskan duit pembayar cukai macam aku.. Kesedaran bangsa melayu sebagai anak university kurang. Aku ada di dataran merdeka sewaktu mereka demo itu... sekali kilas aku pandang aku x nampak sekoq pon anak2 bangsa lain.. mereka x minat.. hanya anak2 bangsa melayu yg x sedaq kedhiri aja yang melalak. shame on you.

    ReplyDelete
  49. nak ngate dak ni pun jgn lah membabitkan nama U..bukan semua budak U di sana macam dy!
    Tak payah nak rosakkan nama budak2 lain yang ade kat situ... NI LAH PADAHNYA , KERANA NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA...padahal dy je yang buat , budak UPSI yang lain terkena tempias kutukan korang.... Peace!

    ReplyDelete
  50. sy nk perbetulkn pe yg sorg hamba Allah komen sebelom ni...upsi bukan pilihan tuk org yg xleh msok u...ingt sng ke nk msok upsi...kwn sy 3 kali mnta xdpt2..xkn la sb adam adli sorg, abis semua mahasiswa upsi saudara nk kelaskn xpndai n kemaruk nk msok then tpkse amek upsi...nope...upsi adlh pilihan pertama sy..jgn nk kutuk upsi plak.ok..sekian.

    ReplyDelete
  51. Anonymous said...
    ala... kalau setakat student UPSI ni bukannya pandai pun .... kalau pandai, diorg tak masuk UPSI .... UPSI ni utk org yg takde pilihan lain, pastu pasal nak masuk U jugak, amik je la UPSI ni .... so, sebenarnya mamat tu bukan la golongan bijak pandai pun ......
    18 December 2011 16:37

    baik sikit kau punya ayat brother!!jgn lah nak libatkan UPSI semua..kami pelajar UPSI yg lain terasa dengan comment kau nie..kau nie dari U mane?entah2 SPM pon fail,,lepas tue nak ckp UPSI untuk orang yg tak ada pilihan..kau ingat nak masuk UPSI tak payah nak interview ke apa??ramai kawan2 aku tak lepas interview,,medsi last2 masuk UITM..jgn nak kutuk U orang jek lah!!

    ReplyDelete
  52. Macam ni ke gaya seorang bakal guru??? rambut kemain panjang!!! rambut siap warnakan. mcm ni ke sahsiah seorang guru??? memalukan.....

    ReplyDelete
  53. ya...budak UPSI bukan pandai ngat pun.......dapat pointer 2.23 dalam STPM pun leh masuk UPSI. Huhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!kawan aku pointer rendah pun dapat masuk......amek sains sukan. dan akhirnya posting....then tak tahu besyukur. asek tentang kerajaan jer!!! meman g padan muka graduan UPSI tak dapat posting.......student kat IPG lagi berkualiti!!!!!!!! rasa nyer kalau dia org pandai...dah lama dia orng masuk UM..UKM...UTM..UPM. Kat sana pun ada fakulti pendidikan. Dek kerana result teruk...n BI pun x kredit..terpaksa la masuk UPSI!!!!! Kalau nak masuk u utama kat Malaysia ni..BI n MATEMATIK mmg kena bagus!!!!

    ReplyDelete
  54. aku malas nak ckp aku punye pointer berapa..nanti orang cakap riak pulak..and aku bukan budak STPM,,aku dari Matrik..so ada masalah??mmg aku nak jadi cikgu,,sbb tue aku apply UPSI!!suka hati kau lah nak cakap apa pun kat budak UPSI..sbb aku tau kau nak masuk UPSI tak dpt kan,, ke memang result STPM kau teruk??kesian,,lain kali before interview tue study dulu..ujian medsi bagi lepas..jgn sbb Adam Adli sorang,,kau kutuk semua budak UPSI!!

    ReplyDelete
  55. Saya rasa pelajar tak payah lah terlibat dalam politik. Habis belajar dulu baru berpolitik

    ReplyDelete
  56. kesian budak ni... mmang dah kna ole pak jubori

    ReplyDelete
  57. abis yg membe aku dpt 2.34 leh msok um tu pe cer?yg dpt 2.5 leh msok ukm tu pon pe cer?sdp mulut je ek kutuk upsi..kdg tu nseb je yg pointer rendah dpt msok u...tuk pengetahuan org yg ckp dak upsi ni xpndai,aku apply upsi tuk 2 pilihan teratas aku..aku xtringin nk mnta kt um or len2 yg de tawarkan pndidkan...hak masing2 kn nk tntukn u mne nk pilih..dn kteorg msok cni bkn sb kteorg tdesak nk msok u.kwn aku yg kt um pon kalo blh nk msok upsi tp xdpt.mnta tlg len kali ckp bia berasas.

    ReplyDelete
  58. stau aku la...aku pnye math A n bi aku pon A..leh je aku duk upsi..muet aku po bnd 5.kwn2 aku pon rate2nye dpt math A...bi tu mgkin de yg dpt b...btw sgt klaka la statement bro yg ckp dak upsi ni bdk2 yg tdesak nk msok u n kurang pndai....kalo kurang pndai da mls nk msok u da...

    ReplyDelete
  59. bodoh la korang smue gaduh pasal Nama U ......pas2 ckp pasl pointer ....apa ke bangang nye korang smue....smue nk main kutuk je ....cermin la diri tu dlu....bgs ke x.....smayang ckup ke x....amal kebaikan byk ke x....ni hari2 buat dosa....

    ReplyDelete
  60. Diamlah korang semua, tunggu PRU je tgk apa jadi..tak sabar aku nak mengundi niiiiii haha

    ReplyDelete
  61. TAK USAH LAH BERGADUH ADIK2, SEBENARNYA BUKAN SAJA SPECIS ADLI DARI UPSI YANG PERANGAI MCM INI MALAH BANYAK LAGI STUDENT U DARI LAIN2 U SPT. UM, UPM, UIA DAN YG SEALIRAN DGN NYA YANG PERNAH BUAT KERJA B**** MCM NI SEBELUM INI. SPECIS MCM NI SEBENARNYA TAK RAMAI DALAM U TETAPI KERANA MEREKA LAH, LAIN2 STUDENT YG TAK BERDOSA TURUT MERASA TEMPIASNYA. MASIH RAMAI LAGI STUDENT YANG MASIH BAIK BUDI PEKERTI DAN AKHLAKNYA, YG TAK PERNAH KISAHPUN PASAL AUKU ATAU NAK BERPOLITIK DAN MEREKA HANYA TUMPUKAN PADA AKADEMIK. CUMA APA YG HENDAK DINASIHATKAN, KITA SEMUA SEBAGAI PELAJAR KITA PERLU FIKIRKAN APAKAH PERANAN KITA SBG PELAJAR DAN APAKAH MATLAMAT KITA PERGI KE U, JADI TUMPUKAN PADA PELAJARAN, NANTI HABIS BELAJAR NAK BERPOLITIK HINGGA LUBANG KUBUR PUN ORANG DAH TAK KISAH. SETAKAT NAK MEMBANGKANG APA YG TAK KENA BOLEH, TAPI BIARLAH KENA DENGAN TEMPAT DAN ADABNYA. KAN KITA ADA PERATURAN, PERATURAN YG DIBUAT ITU SEBENARNYA INGIN MENDIDIK KITA MENJADIKAN KITA MANUSIA SEBENAR2NYA. SEBAB ITU LAH BINATANG TAK ADA PERATURAN. SO JGN MUDAH TERPENGARUH DENGAN DAKYAH DARI ORANG YANG CUBA MENYESAT DAN MEMUSNAHKAN HIDUP KITA DI MASA HADAPAN. SEBAGAI STUDENT U, ANDA SEBENARNYA SEMUANYA BIJAK, SEMUA U MEMPUNYAI KELEBIHAN MASING2, JADI SEBAGAI STUDENT U YG TELAH MATANG, JGN ADA DI ANTARA ANDA MENUDUH U NI LEBIH BAIK DAN U NI SEBALIKNYA. SO TUNJUKAN KEBIJAKAN KITA DAN JANGAN PULA SERLAHKAN KEB****** KITA BILA TERUS2AN SALING KATA MENGATA ANTARA SATU SAMA LAIN. APA PUN STUDENT UPSI KENA TERIMA HAKIKAT DAN BERSABAR SEHARI DUA INI ATAS ISU YG BERLAKU. BETUL KATA PEPATAH SEBAB "KERBAU SEEKOR MEMBAWA LUMPUR, HABIS SEMUA TERPALIT" " KERANA NILA SETITIK HABIS SUSU SEBELANGA". JADI BERSABARLAH. APA TINDAKAN YG HARUS ANDA BUAT, DESAK U UNTUK AMBIL TINDAKAN DISIPLIN KEPADA PELAJAR YG TELAH MEROSAKKAN NAMA BAIK UPSI SEBELUM NI SEBAGAI PENGAJARAN. JGN TERUS BERGADUH, MALU KITA SEBAGAI STUDENT U, ORANG MELAYU BERUGAMA ISLAM TERUS BERGADUH DAN BERPECAH BELAH ANTARA KITA KERANA PERKARA2 YG TAK BERFAEDAH INI, ORG LAIN MEMBACA KOMEN2 KITA DAN MENILAI SETAKAT MANA KEINTELEKTUALAN KITA....SO JGN GADUH2, JAGALAH PERSAUDARAAN KITA SESAMA ISLAM....

    EX 'U'

    ReplyDelete
  62. auw....ak nak couple dgn adam adli leh?>

    ~g*y

    ReplyDelete
  63. Confirm gay, sekali tgk dah tahu,gambar no 4, takde jantan asli ambik gambar camtu woiii.

    ReplyDelete
  64. papagomo yang bodoh.... aku doakan ko mati cepat.... simen satu kontena dah siap sedia nak tanam ko...

    ReplyDelete
  65. Mahasiswa nak sokong parti mana pun tak salah sebab mereka layak mengundi. Tapi jangan ler merosakkan harta benda dan bersikap biadap bila berdemo ke...berhimpun ke...malu kat adik2 kat sekolah tu.

    ReplyDelete
  66. Assalamualaikum....

    Kemasukan pelajar ke IPT ditetapkan dan dipilih oleh pihak KPT iaitu salah satu kementerian dalam kerajaan. Anda sekalian asyik mempertikai kemasukan pelajar ke IPT tertentu. Sedarkah anda sekalian bahawa anda sedang menyindir kredibiliti KPT dan secara tidak langsung menyindir kebolehan kerajaan yang anda sekalian sedang sokong?

    ReplyDelete
  67. x reti bersyukur...tu aje yg boleh aku ckp..

    ReplyDelete
  68. Mahasiswa begini memg xbagus...tp ramai lg yang elok...dan mahasiswa skrg sudah pandai memilih mana parti yg benar2 bagus...sebab ada parti yang sekarang dalam kepincangan..undang2 Islam ditolak..hukum Allah ditolak...xtakut seksa ke?kat dunia mungkin kita berani buat..tp kat akhirat kelak, seksa Allah tiada sapa tahu...

    ReplyDelete
  69. TUMBANGKAN UMNO PILIHANRAYA INI

    UMNO PERASUAH MUSUH NEGARA

    NAJIB TAKUT BINI

    BN = BANKRAP NEGARA

    HANCUR NEGARA INI KALAU SEPENGGAL LAGI JADI PM

    Di Bawah Pentadbiran Najib, Hutang Negara Cecah RM437 Billion 4 Oktober, 2011 - Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan hutang negara kini mencecah RM437 bilion berdasarkan Laporan Bank Negara yang dikeluarkan baru-baru ini. “Laporan Bank Negara Malaysia bertarikh 30 september 2011 menyatakan angka hutang negara setakat suku ke 2 tahun ini menunjukkan hutang negara mencecah RM437 bilion,” kata Anwar pada pembentangan belanjawan Pakatan Rakyat 2012 di parlimen hari ini.

    Menurutnya, jika unjuran Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) bagi 2011 dibuat berdasarkan pertumbuhan 5 peratus, maka kadar keberhutangan negara kini mencecah 53 peratus dari KDNK negara.

    Kadar itu, katanya, jauh lebih tinggi berbanding pada 2007 iaitu sebanyak 42 peratus dari KDNK negara. “Kadar hutang isi rumah pula mencecah RM577 bilion iaitu 77 peratus dari KDNK berbanding pada 1997 hanya 33 peratus dari KDNK. "Maknanya di bawah menteri kewangan yang secara kebetulan semuanya perdana menteri sebelum 1998, rakyat Malaysia terpaksa berhutang lebih hingga kadar keberhutangan meningkat sekali ganda dalam masa 13 tahun,’ katanya.

    Keadaan itu, kata Anwar, diburukkan lagi dengan kadar defisit yang berpanjangan sejak mantan-mantan Perdana Menteri dan Perdana Menteri sekarang memegang tampuk perbendaharaan negara. “Defisit negara diunjurkan mencecah 6 peratus bagi tahun 2011, jauh tersimpang dari janji Perdana Menteri untuk mengurangkan defisit ke kadar 5.2 peratus seperti yang dibentangkan di dalam belanjawan dan Rancangan Malaysia Kesepuluh,” kata Anwar.
    Ketika membentangkan belanjawan alternatif Pakatan Rakyat di parlimen hari ini, Anwar berkata ia bertujuan untuk membantu rakyat mengharungi hidup yang semakin terhimpit. Pakatan memperuntukkan RM220 bilion dalam belanjawan berkenaan melibatkan penjimatan sebanyak RM4 bilion dari perbelanjaan kerajaan BN. Ia menumpukan usaha mengurangkan defisit kepada 4.4 peratus berbanding kadar 6 peratus daripada KDNK tahun ini.

    Kamu ingat rakyat Malaysia ni semua bodoh tak tahu halal haram? Tak tahu hukum?

    Gagal Menjadi MB, akhirnya Hasan Ali meroyan bagaikan orang gila

    Pakatan Rakyat akan halalkan seks rambang kata Hasan Ali

    AGAK memeranjatkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Hasan Ali seperti yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia (Akhbar propaganda Umno).

    Hasan Ali yang kononnya membawa imej pejuang Islam sebenar itu, tanpa rasa bersalah melemparkan fitnah kononnya jika Pakatan Rakyat memerintah Malaysia, maka Budaya seks rambang, homoseksual, lesbian dan sebagainya akan dihalalkan.

    Kamu ingat rakyat Malaysia ni semua bodoh tak tahu halal haram? Tak tahu hukum?

    Kesian melihat gelagat Hasan Ali, tak sangka akhirnya beliau meroyan bagaikan orang gila gara-gara hampa kerana gagal menggapai cita-cita mahu menjadi Menteri Besar Selangor.

    Kalau ye pun nak menipu, takkanlah sampai tuduh orang nak halalkan seks rambang dan hubungan sejenis itu bangang namanya kah kah kah...

    Konon nak buat gelombang kuasa ketiga. Tapi hasut orang supaya jangan sokong Pakatan Rakyat. Patut kalau "kuasa ketiga" cakaplah pada rakyat jangan sokong Barisan Nasional juga.

    Ini bukan kuasa ketiga, ini namanya kontraktor propaganda upahan United Malays No Otak kah kah kah...

    ReJaM© "Ingat rakyat Malaysia ni kambeng ke nak halalkan seks rambang? "

    ReplyDelete
  70. 1Malaysia semua...

    Daripada anda semua blog atau ber-facebook 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

    Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

    Kalau berminat, sila layari :

    (Versi English)
    http://ReadandDecide.blogspot.com/2011/10/uinvest.html


    (Versi Melayu)
    http://PelaburanHartanah.blog.com


    ( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


    Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

    Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

    ReplyDelete
  71. mahasiswa yang sibuk berpolitik ni kebanyakan pointer x tara mana.. bkn jenis rajin buat assmnt. dtg kelas pon sekadar nk lengkapkan 70% kedatangan. x payah nk borak jadi juara la. Hangpa x caya, try pg singgah bilik kawan2 yg rajin berpolitik ni. Bersepah-sepah cm haram jadah. dri sendiri x terjaga sibuk nk pertahankan bangsa. puiiiiiiih

    ReplyDelete
  72. mereka lupa diri.mereka masuk U sebab ihsan kerajaan BN yg bijak mengatur dasar. Klu bkn Kouta mkg ada di antara mereka ini kerja dgn DAP

    ReplyDelete

AMIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...